30 Oct 2007

يا منجى من المهالك

بضحك اوى من لباليب فؤادى لما الاقى حد بيقولى فجأه انى مش سهله وبعرف انه واطى... لان مفيش ولا مره اتقالتلى الكلمه دى الا من شخص حاول يئذينى ولبس فى الحيط... فانا بضحك عشان لبس فى الحيط... واللى بيقتلنى من الضحك انى بلبسهم فى الحيط وانا مش واخده بالى هههههههههههههههههههههههههه والله آخر مسخره تخيل مثلا وهم جايين يغزوا يوليوس قيصر راح مغمى عليه قبل مايغزوه وراحت خناجرهم داخله فى كروش بعض هىهىهىهىهى ده نفس اللى بيحصل معايا بنفد من اذيتهم صدف.... يمكن مره او اتنين فى حياتى كلها اللى اخدت بالى ان حد بيدبرلى مكيده واخدت احتياطاتى عشان ما اخيّش فيها... لكن فى الاغلب ربنا بيسترها معايا من غير ماخد بالى لانى بتعامل دايما وانا مأمنه ضهرى -الحمد لله- تحسبا لاى محاوله خيانه ممكن تحصل (ودى حاجه علمهالى بابا منذ طفولتى المشرده)... أمن ضهرك يا مرسى... وامشى فى طريقك عدل يحتار عدوك فيك... والحقيقه المره (مره بالنسبه للآخرين طبعا) ان اللى بييجى عليّه مابيكسبش... حقيقى مابيكسبش وهم بيتغاظوا... وانا ببقى مذهوله... وبحمد ربنا انه جابها جمايل... بعدين بسخسخ من الضحك... مش شماته والله بس هو موقف كوميدى الحقيقه... تخيل واحد فى فيلم قعد نص الفيلم بيحفر فحتيته لواحد ويغميها عشان ماتبانش ويجى بعد مايخلصها هو اللى يتدألج فيها... فيما يعرف باسم كوميديا الموقف هىهىهىهىهى... زى فى فيلم مبروكه كده بتاع شاديه لما ينحلوا حبل النجفه عشان تقع على دماغها وتفضل واقفه تحتيها ماتقعش اول ماتمشى تقع على دماغ واحد من مدبرى المكيده هىهىهىهىهىهى... بس معرفش ليه بياخدوا انطباع انى انا الىل احبطت المكيده مع انى ببقى فعلا معملتش اى حاجه انا بتفرج الاقى الناس بتزحلق فى قشرة موز كنت هدوس عليها واكتشف بعد كده انهم كانوا رامينهالى اتكعبل فيها نياهاهاهاهاها