16 Apr 2006

مصر بلد الأمن والأمان والمختلين عقليا

هو ليه كل اما مصيبه تحصل وحد يقتل حد او يحاول يعتدى على حد يقولك مختل عقليا!!!... هو فى ايه!!!.. انا مش زعلانه ولا حزينه ولا مشعارفه انام عشان اللى حصل فى اسكندرية لأنى من فترة طويلة فقدت كل القدرة على التعاطف مع اشياء مش فاهماها ونظريات المؤامرة بقيت كتير لدرجة ان الواحد ماعادش حتى بيصدق نظريات المؤامرة كمان... انا موافقه ان سفاح بنى مزار مختل عقليا.. وموافقة ان اللى قتل الناس فى اسكندرية مختل عقليا.. وموافقه ان كل حد بيقولوا عليه مختل عقليا هو بالفعل مختل عقليا... هيعملوا ايه بقى؟ مش معقوله مش شايفين ان ده مؤشر منيل بستين نيله على حالة لناس... ماحدش عاد مستحمل... الناس بتتجنن ببطء.... انا مابلومش على الراجل اللى قتل الناس فى اسكندرية... انا نفسى بقت بتراودنى فكرة القتل الغير مبرر اكتر من مرة فى اليوم.. وانا ماشية فى الشارع، وانا واقفه مستنيه المواصلات... كيتر اوى بيخطر على بالى انه ياسلام لو معايا سكينه أَحِشّ رقاب الناس اللى واقفه دى كلها او بمدفع رشاش والا حتى قنبلة... دى من احد اعراض الاكتئاب بالمناسبة... الفرق بينى وبين الراجل ده (بفرض انه سوبر مان يعنى واخد اسكندريه بالطول فى نص ساعه) انى بقدر امسك نفسى (لغاية دلوقتى ومعرفش لحد امتى هفضل عندى لقدرة على ضبط النفس) وانى مبضحكش على ضميرى بانى عايزه اقتل الناس فى سبيل الله ولا فى سبيل ازازة كازوزة... انا ارفض ان الأمر يتحول لمسلمين ومسيحيين.. انا تعبت.. تعبت... تعبتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ..............

No comments: