10 Feb 2008

اتصدمت من فتره صدمتين اقوى من بعض

اول صدمة كانت فى صديقة عمرى اللى معايا من أولى ابتدائى من أول يوم... كنت كل اما ابقى فى اقصى حالات الضيق وانشغال البال الاقى البنت بترنلى يا اما بتبعتلى رسايل بقى جامده كانت بتفرق معايا جدا فى الأوقات دى.... وانا كنت فاكره انها حاسه بيا بقى والحركات دى لحد اما اكتشفت مؤخرا انها كانت بترنلى عشان موبايلى الاهبل اللوك بتاعه بيتفتح (متفعص فى الشنطه وبيعوم فيها فكل الزراير بتاعته بينداس عليها وخد عندك بقى) وبيبعت رسايل فاضيه وهى اول اسم عندى فى الفون بوك فكانت كل الرسال الفاضيه بتروحلها عشان كده بترنلى... وكانت الصدمه الأولى...

الصدمه التانيه كانت فى سواقين التاكسيات... انا مبركبش كتير تاكسيات عشان بيتنا مش بعيد من مطرح ما بنزل من الميكروباص... لما بتاخر واخد تاكسى للبيت... اسمع صوت التاكسى وهو لسه موتوره داير وماتحركش من مكانه واول مادخل باب العماره يمشى... كنت بحسب السواقين بيبقوا واقفين لحد ما يتطمنوا عليا لحد ما فى مره اتدورت... اكتشفت ان السواق لا مستنينى ولا نيله بسلامته بيحط جوز اللحاليح اللى لطشهم منى وسط فلوسه ومشى... وكانت الصدمه الثانيه...

هقول ايه بس... انا كنت بحسبك اتاريك اتاريك