1 Oct 2007

الناس اللى بتحبك عامله نفسها مابتحبكش... والناس اللى مبتحبكش عامله نفسها بتحبك... ولا انت عارف تحتمى باللى بيحبوك عشان عاملين مش بيحبوك ولا انت عارف تخلص من اللى مش بيحبوك عشان عاملين بيحبوك... والضحك الأعظم بينفجر بقى لما ناس تفتكر انك خايف منها وانهم يملكوا لك من امرك شىء وبيتفاجئوا انك من انصار مبدأ تخلَّ تتفوق...
يا بنى ادمين اعلموا... انا مملكش من امرى شىء... بس انتوا كمان ماتملكوش من امرى شىء... انا بعبد الله طواعيه... ومستقيمة طواعيه بفضل الله... وبصبر مش خوف من طراطيركم الملونه... انا لا يعنينى من الدنيا غير نَفَسى اللى خارج وداخل وده مش بايدكوا تمنعوه عنى...اللى ليه حاجه عندى ياخدها... واللى طمعان فى حاجه فى كفّى دكر يورينى هياخدها ازاى... اللى ربى قسمهولى ولا اهل الارض ولا الجن هيقدروا ياخدوه حتى لو انا رميته عالارض... واللى عايز يسفخنى قلم يتفضل ومينساش يسفخ الخد التانى احسن يزعل... انا منى لربنا وانتوا منكوا لربنا... ولينا يوم قيامة يجمعنا... وخليكوا مستخبيين ورى قال الله وقال الرسول اللى انتوا مابتعملوش بيها... ويوم القيامه هنعرف مين فينا عصى ومين سمع واطاع والقلم اللى خدته اتنين يوم القيامه ربنا هيخلصلى تاره...
انا يمكن مبعملش حسنات كفايه تدخلنى الجنه... ولا انا رابعه العدويه... ولا انا من الاوليا... ولا اعبد اهل زمانى... انا غير ذات شأن على الاطلاق... بس ربى عادل... واللى اتعمل فيه هيجيلى لانى ببساطه انسانه غير متسامحه... وبسكت واحتمل واصبر مش عشان مسامحه... انا بس مبحبش انتقم عشان مافتريش ويبقى اللى محقوقلى ليه حق عندى...
حزت فى ايديه الحبال والروح راحت منى... يالا اظلمونى كمان يالى انتوا ظالمينى
وكله بثوابه... وعلى فكره هانت يا بنى ادمين... القيامه مش بعيد... وليه رب اسمه الكريم...