8 Feb 2006

No Comments Anymore

ملغيتش التعليقات تناكه ولا ازدراء انا بس شايفه ان التعليقات بتتعارض مع السبب اللي خلاني اعمل بلوج... انا عملت بلوج عشان ادلق كل اللي جوايا زي مابشخبط في كشكولي بالزبط..... انا مش اديبه ولا انا املك الحكمه... مش بكتب علم ولا ادب ولا حكمه تتوارثها الاجيال ولا انا بقول معلومات ولا بدي قيم ثابته... ولا برسي قواعد للكون والبشريه ... انا بهفلط.. بقول رأي في حاجات مش دايما بيبقي رأي محايد او سليم وبشاور علي حاجات عاجباني وحاجات مش عاجباني... ساعات بحلم حلم واقوم اكتبه هنا..وساعات بتخنق من نفسي اخش اشتمني هنا.... يمكن في ناس بتشوف نفسها ساعات في كلامي وناس تنيه بتشوفه عبث وناس كلامي بيطرح جواها اسئله.. كل واحد بيقف في زوايه ويقرا الكلام ويطلع منه بحاجه او ميطلعش... كل واحد حر... ماتقيدوش نفسكوا بشيء.. اقروا البلوج زي مابتقروا مجله او جرنان كبير كل يوم بيزيد حته... زي مابتتفرجوا علي التليفزيون وبرنامج يعجبكوا وبرنامج مايعجبكوش.. الفرد قيمته في انعدام قيمته... انا مش موجوده لكن الكلام للي بكتبه موجود.. انا لا املك نفسي ولا افكاري.. كلها حاجات بتتحدف جوايا وبتتفاعل مع بعضها واللي بيطلع بحطه هنا عشان عشان حد منكم معدي ينكش في الكركبه دي يمكن يلاقي حاجه ياخدها زي ماهي ويمكن يلاقي حاجه ياخدها ويحطها مع حاجه تانيه يعملوا حاجه جديده ويمكن مايلاقيش حاجه ويتدور ويمشي... الحاجات دي مش دايما بتجيلي من حد اقدر اقوله شكرا ولا العن ابوه عشان كده مالهاش لازمه ان حد يشكرني او يلعن ابويا :).... والتشات بوكس موجود تحت برده عشان لو حد عايز يقول كلمتين اهو نهفلط سوي :)

No comments: